Logo nedir? Kelime valörı olarak hakikat hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkırmızıışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren işlemletmelerin çoğu kez logoları dalü temsil paha. Fakat yekten ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zorlamasız anlaşılır, biçimırlanması zorlamasız, olası başüstüneğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret ziyan verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem üstelik dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.